
Around 18 years ago (1990) I went for my tuition in shorts (corak kotak2 ok) and a plain shirt. I was a bit late (as usual). Well u see..I have to wait for Mama to come back from her office and pick me up at home first. Panting heavily, I walked in calmly. Then I saw him stealing a look at me. awwww...dub dab dub dab
He used to wear his short with shirt, so cuteee...Its true ok, please imagine this..Chubby, with glasses. He will walk to the main road for his bus to pass by, sumtimes he runs..err or should i say berlari2 anak?ekeke..Sumtime Mama will give him a lift to the main road.
Mama: comelnye budak ni..lari2..dah la gemuk, dengan seluar pendek die..siann, mama nak tumpangkan die la
Me: gagaaa..
I have to move to the back seat and give him the front seat. Mase tu Mama bawak mini, green colour..mcm mini mrbean..hikhik..
Are we good friends?Nopp...We are hardly seen talked to each other. But we used to quarel over things in class. Selalunye akan berebut2 nak tunjuk pandai kat cikgu tusyen tu, cikgu Neoh. Dalam kelas suara kitorang je la...ekeke..Kalau die ponteng class, takda mood ok..mesti diam je lam class..Bila Raya, he will give me kad raye..awww..Friends started to gossiping us together. Heran jugak mcm mane ntah leh gosip padahal sembang pon.
1993- He got into MRSM Terendak, Melaka..Me?remains Convent, Sitiawan..sob sob..Abah try to send the application once more..and i got it in June 1993. Kire intake baru la..The first student yang I bump into is him. Kat Pejabat Guru tu...hmm..PETUNJUK PERTAMA


Well being in the same school doesnt make us friends still. Tapi entah mcm mane leh ter couple ehh mase Form 1?haha..Tapi kitorang x dating tau..Pass surat je.. Memang susah la nak dating. Pemalu tauu..ekeke..Skali skala belanje2 each other ice-cream la, keropok lekor la...Time goes by, die x sambung Form 4 kat sane dah. Die balik Sitiawan skolah sane.
~LOST~
1998 - I got into UPM matrix kat Wangsa Maju. Him?x tauu..lost contact mase tu. At one time terasa mcm nak cari dia balik. I gatal2 try call his house number, err dapat..Hati berbunga riang..ekeke..Rupanye die pon dapat matrix UPM, kat Setapak..OMG, dekat giler..seblah2 je kan. Kira tempat lepak Alpha Angle, err same la..tapi x penah jumpe..PETUNJUK KEDUA


Bila dah contact balik, tiap2 malam bergayut.Luckily rumah sewa ada telefon, and die pakai handfon Papa die..abis bil berlambung2..Pernah la x tdo malam sebab bergayut je..Kritikal kan. Tapi we decided takmo ada komitment mase tu. So kira dedua single la. Die pemalu tau..ajak jumpe kat Alpha Angle takmau. huh! Mase ni la dapat name panggilan Bee. how? Simple..From school kalau nak panggil die kan, kene U! U! U! Dlm surat bukan main I, U je..padahal baru form 1 ok.. Kan my name hanney, as in honey la kan sebutan die. So selalu honey=madu dikaitkan dengan lebah=bee..If i madu, die lebah..haaa..so i call him bee..di panggil saye beebee..And melekat till now..hehe
Setahun berlalu..Saye masuk UPM serdang. Dia still matrix sebab they all kene 3semester matrix. Lost balik sebab Papa die tarik balik handphone sebab bill berlambung sampai kene potong..haha..Mase tu memang dah terasa x jumpe dah kut. Samapi di situ je la kut, kene carik org lain..ekeke
2000 - Sumwhere mase bulan puasa. I saw this guy, he looks very familiar..we stared at each other..zasss..mcm kene petir..ekeke..Is dat him?5taun x jumpe..hmm..He came over, die tegur...awww it is him!!cam nak terkeluar jantung..ekeke.. PETUNJUK KETIGA

After all these petunjuk, semua org ckp ini jodoh..Kami x rancang, tapi kami sentiasa di ketemukan. We kept the relationship, we explore each other. Try to accept each other no matter how ugly we are..We keep it flows for 7 good years until he popped out the Q. And in not a romantic way..Sumwhere in October
Him: Bee, jom kawen..
Him: Bee, jom kawen..
Me: Errr..like for real?
Him: yup..
Me:U ok ke ni?selalu i ajak kawin u takmo..
Him: i think its time dah..
Me: Bile?
Him: taun depan
Me: Tunang taun depan?Kawin?
Him: Kawin la taun depan, tunang taun ni.
Me: OMG, r u proposing me now?
Him: laaaaaa..
But i do feel happy with his way of proposing me. Maybe takde all these candles, takde cincin bertahta kan berlian, no such things as on his bended knee ke ape..But it in his own way. Spontan je. I didn't expect that. I think that is sweet. He has this courage to ask me. Without plan pape, x payah nak book table for 2 dekat 5 star restaurant ke ape..Kat mamak je ok..ekeke..luv u bee!!

We got enggaged in December in a simple yet to be remembered by both of us.





3 comments:
sweetnyeeee...sweet like ur wedding date...kikiki ;p
haa pasni senang la nak ingat enibeseri kami..hekhek..ehh besdei org tu pon tiap2 taun la kite wish pasneh..ekeke
haaa tuh laaa...tak ingat kaluuu...tak tau lah...ekeke
Post a Comment